Aanmeldprocedure

Vanaf het moment dat uw kind 4 jaar is, mag het naar de basisschool. Binnen de gemeente Den Haag zijn er afspraken gemaakt over de aanmeldprocedure voor scholen binnen de gemeente.

Vanaf het moment dat uw kind 2 jaar is mag u zich gaan oriënteren op basisscholen. Hiervoor kunt u bij ons deelnemen aan een rondleiding. Zie de pagina elders op de website.

Als uw kind 3 jaar is mag het aangemeld worden op de basisschool. Hiervoor is een aanmeldformulier van de gemeente nodig die rond de 3de verjaardag van kinderen in de gemeente wordt verstrekt. Komt u van buiten de gemeente, dan kunt u bij ons een aanmeldformulier aanvragen.

Als u het aanmeldformulier heeft ingeleverd en een rondleiding heeft gehad, krijgt u van De Bras een inschrijfformulier waarmee u uw kind kunt inschrijven op De Bras.

Klik hier voor meer informatie over de aanmeldprocedure op de website van de gemeente Den Haag.